Landa Jaunzema - IEPAZĪSIMIES

Mani sauc Landa un esmu 2 bērnu mamma, vienam no viņiem, kopš 2018. gada ir 1.tipa cukura diabēts. Noteikti tā pat kā man, arī tev mainījās dzīve pirms un pēc diabēta. Man patiesi žēl, ka mums nākas tikties tieši šī iemesla dēļ, bet ceru, ka mūsu tikšanās nesīs tev vērtīgu informāciju, kas atvieglos tavu un  tavas ģimenes ikdienu,  normalizējot glikozes līkni.
Landa Jaunzema

Uz ko balstās mana konsultācija jeb MANAS ZINĀŠANAS

Es neesmu ārsts vai uztura speciālists, bet tuvā nakotnē ceru tāda kļūt. Taču mana zināšanu bagāža ir balstīta gan uz grāmatu izlasīšanu, video, lekciju apmeklēšanu, online kursu pabeigšanu, starptautisko vadlīniju pārzināšanu, dažādu pasākumu rīkošanu diabēta un uztura jomā, projektu dalību, pārrunu un pieteikumu sagatave valsts iestādēm. Publikācijas, raksti diabēta avotos, aktīva dalība bērnu slimnīcas un fonda ikdienā, starptautisko diabēta izstāžu apmeklēšanu un komunikāciju ar starpvalstu organizācijām, statistikas un likumu pārzināšana Baltijas valstīs, kas droši ļauj man oponēt, diskutēt ar mūsu valsts amatpersonām par “pieejamo” medicīnisko aprūpi un, protams, pats galvenais sarunas un konsultāciju sniegšana citiem, kas sniedz man plašāku redzējumu un apstiprinājumu tam, ka es spēju palīdzēt arī TEV! Iespējams arī Tu nedaudz zini par manu personīgo pieredzi, ar kuru dalos Diabēts ģimenē vietnē gan par diabēta ikdienu, gan ar plašām zināšanām par uzturu un tā mijiedarbību ar diabētu. Tā ir nemitīga pašizaugsme par ikvienu apstākli, kas var ietekmēt gan glikozes līkni, gan pašsajūtu, gan dzīvi kopumā.

Ņemot vērā diagnozes specifiku un to, ka tā ir ļoti individuāli pielāgojama ikkatram, vēlos pateikt skaidri – es neesmu burvis un manas zināšanas, ieteikumi nespēs diabētu anulēt, es nespēšu izdziedēt vai sniegt atbildi KĀPĒC? Bet es varu būt tavs kompass, kas parādīs virzienu. Bet tikai no Tevis būs atkarīgs vai Tu sekosi norādēm vai turpināsi ceļu pēc sava komposa. Diemžēl 80% panākumu ir atkarīgs no paša cilvēka. Es varu dalīties, dod zināšanas, bet tikai no tevis būs atkarīgs kā tu šīs zināšanas izmantosi savā ikdienā, un galvenais, ko tu esi gatavs mainīt, lai mainītu tos rezultātus, kas tev ir šobrīd. Mēs dodamies pie speciālistiem, tērējam laiku, naudu un enerģiju un biežvien glikozes līknes paliek iepriekšējā līmenī, un visi fokusējas uz gūto rezultātu, nevis to, kādu investīciju esi veicis šāda rezultāta iegūšanai.

Tieši tāpēc, ka redzu kā investīcijas, neatlaidība, regularitāti un zināšanu pielietošana manā dzīvē ir palīdzējusi kļūt par labāko sevis versiju, izvairīties jeb atbrīvoties no diabēta bailēm, gūt pārliecību un mieru audzinot bērnu ar diabētu, es izlēmu dalīties ar savām zināšanām. Gadiem dalījos, veidoju saturu, kas būtu brīvi pieejams ikvienam, taču diemžēl rezultāts ir tas pats - vecāki neguļ naktīs, bērni pusaudžu gados cīnās ar augtajiem cukuriem un visa ģimene cieš. Esmu sākusi vērtēt savu laiku un izlēmu, ka varu piedāvāt vairāk tiem, kas gatavi mainīties paši. Un izmaiņas sākas ar investīciju - ar ticību tam, ka esi pelnījis/ -usi labāku dzīvi. Ka to tu nedari kāda dēļ, bet pirmām kartām sevis dēļ! To pierāda jebkuras jomas piemērs - sports, ja tu investēsi trenerī - rezultāti būs kvalitatīvāki un ilgnoturīgāki, ja tu investēsi sporta zāles apmeklēšanā - rezultāti būs, bet atkarīgs tikai no tevis, cik ilgam laikam tevis pietiks, cik kvalitatīvi rezultāti, vai iegūsi visu nepieciešamo sportam, izzinot to vai paļaujoties uz veiksmi. Bet ja neinvestēsi un turpināsi ticēt, ka sporta zāle vai treneris man nevar palīdzēt, - tad tā arī būs! Tieši ticībai ir milzīgs spēks. Vai labāk - es jau zinu visu, neko jaunu neuzzināšu. Zināt un pielietot zināšanas ir 2 dažādas lietas. Un vai tiešām ir iespējams zināt visu? Kāpēc ikviens dakteris turpina izglītoties visa mūža garumā?

Skumīgākais, ka 21.gs. ir tik liels apjoms ar pieejamu informāciju, bet joprojām ir vairāk kā 530 milijons cilvēku, kas cieš no diabēta. Kāpēc viens spēj rast risinājumu un otrs nē? Ticība iespējai un citai dzīvei vai ticība nolemtībai pēc diabēta diagnozes - ir ļoti izšķiroša loma. Tāpēc uzskatu, ka uzturs ir viens no, un iespējams dažos gadījumos ļoti palīdzošs rezultātu sasniegšanai, bet nebūt galvenais avots, kas palīdzēs sakārtot dzīvi ar diabētu. Tieši tāpēc es, mainot savu dzīvi, savas ģimenes dzīvi, apkopoju to informāciju online kursā, par kuru runā ļoti mazs vai pat nerunā nemaz, kā piemēram, domu spēks - kā tas ietekmē mūsu glikozes līmeni, vai kā miegs ietekmē domu spēku un kā miegs ietekmē domu spēku, kas savukart ietekmē uztura paradumus, kas viennozīmīgi ietekmē glikozes līkni un dzīves kvalitāti kopumā? Vai kāds ir runājis par šīm paralēlēm - nē!

Būt par ledlauzi un skaļi runāt par lowcarb diabēta ārstēšanā - ir drosmīgi, bet es stājos pāri bailēm un izveidoju Diabēta ceļvedi - online kursu, kas apvieno galvenās tēmas, kas ietekmē glikozes līkni. Pamatzināšanas, es pieļauju, ka esi apguvis citviet, bet es piedavāju pilnīgi cita veida materiālu, kas ir izvilkts no daudzu grāmatu, online kursiem un apkopots vienā ceļvedī, kas palīdzēs būvēt tev ceļu uz savu labāko sevis versiju, uz labāku glikozes līkni un dzīvi. Ņemot vērā to, ka zinu caur ko iet ikviens vecāks, tad uzrunāju tieši vecākus, taču šis materiāls noteikti noderēs ikvienam, kam ir saskarsme ar diabētu vai kas interesējas par glikozes līmeni, par savu veselību un vēlas zināt vairāk.

Apkopotu informāciju vari iegūt DIABĒTA CEĻVEDĪ, kas ir online kurss, tev pieejamā laikā un vietā. Pamatzināšanas tev jau ir, bet papildus zināšanas, kas palīdzēs uzreiz uzlabot glikozes līkni saņemsi online kursā. Bet tomēr, ja vēlies tikties individuāli un saņemt informāciju pakāpeniski, aicinu vai nu izvēlēties mani par savu atbalsta personu, kas tev palīdzēs ne tikai rast atbildes un nemitīgajiem jautājumiem ikdienas, bet arī sniegs atbalstu, lai nejustos ar savu "problēmu" viens.

4 gadus atpakaļ es biju bēdu sagrauta. Zaudējums viens pēc otra pārsteidza manu ģimeni 2018. gadā, tagad esmu 2 uzņēmumu vadītāja, brīvprātīgi darbojos BKUS Vecāku padomē, diabēta kopienā, organizēju pasākumus, lai stiprinātu diabēta kopienu, pārstāvju diabēta kopienu valstiskā līmenī, veidoju vērtīgu saturu, konsultēju un palīdzu sakārtot glikozes līknes, sniedzu iespēju izglītoties, ceļoju, sportoju, izglītojos, stiprinu attiecības ar mīļajiem, un galvenais piepildu savu dzīvi ar smaidu, mieru un harmoniju. Ja man tas izdodas, tad arī tev tas var būt! Tas nav stāsts par to, ka man ir citas iespējas - tas ir stāsts, ka es izvēlējos darīt savādāk, lai būtu savādāka dzīve, jo ticēju, ka es un mana ģimene ir to pelnījusi. Tieši labo paradumu izveidošana, ar kuriem dalos arī Diabēta ceļvedī, palīdzēja man nokļūt tur, kur esmu šobrīd.

Šeit tu atradīsi galvenos linkus, ko būtu vērts apmeklēt, lai uzzinātu vēl vairāk, lai saņemtu no manis vairāk. Paldies, ka izlasīji. Padalies komentārā ar savām pārdomām.

Prieks bija iepazīties ar tevi attālināti, taču vienmēr esmu pateicīga par iespēju tikties klātienē konsultācijā vai kādā pasākumā.

Uz tikšanos!

Landa Jaunzema


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Ar ko atšķiras Libre1 un Libre2 (FreeStyle Libre glikozes monitoringa sistēma)

Ierīce nepārtrauktai glikozes noteikšanai asinīs - Freestyle Libre System

Kas ir pH līmenis?