Siera kūka lowcarb stilā

Vēl viena siera kūka, kas nesen tapa manā virtuvē un mans cucuriņš atzin par gardu!

 Pamatnei:
 - 250g mandeļu miltu (17g OGH)
 - 25g sīrupa (2g Ogh)
 - 30g Sukrini cukura
 - 1/3 paciņas sviesta

Pildījumam:
 - 400g Filadelfijas siers klasiskais (17g OGH)
 - 60g Sukrini pūdercukurs
 - 70g skābais krējums
 - 1 ola + 3 olas dzeltenumi
 - 1 citrons


Pagatavošana 

Pamatne - Saliek visas sastāvdaļas traukā un samīca veidojot smilšu mīklu. Formā veido kūkas pamatni. Sadursta ar dakšiņu. Liek cepties 180C uz 10 min. 

Siera kūkas pamatmasa
 Olai un olu dzeltenumiem pievieno pūdercukuru un viegli sakuļ – tā, lai olas pārāk nesaputojas. Tas tādēļ, lai siera kūka ir blīva un nav pārāk gaisīga.

Kad olas ar cukuru sakultas, pievieno Filadelfijas sieru un skābo krējumu. Gan Filadelfijas sieru, gan skābo krējumu vajag izvēlēties pēc iespējas treknāku. Ar lieso Filadelfijas sieru, kūka nesanāk tik garda.
Masu viegli saputo un samaisa, līdz pazūd visi kunkuļi. Tad pierīvē miziņu un piespiež sulu no 1/3 citrona. Visu atkal samaisa un klāj cepamformā virsū cepumu masai. Formu pārklāj ar foliju un cep 150 ̊C temperatūrā apmēram 40 minūtes, tad foliju noņem un cep vēl kādas 20 minūtes. 
Lai ceptā siera kūka sanāktu mitrāka un sulīgāka, to cepot, krāsns apakšā liek ūdens trauku, bet tas nav obligāti, kūka tiešām ir garda!
Izrotāt var kā pašam labpatīkas. Es šoreiz devu priekšroku svaigām zemenēm.
+/- sanāk ap 40g ogh uz visu kūku, ja sadala uz kādiem 12 gabaliem, tad viens gabaliņš 3,5g cukura. Salīdzinot ar oriģinālrecepti, kur tiek izmantoti pamatnei selgas cepumi un īstais cukurs un to kopējais ogļhidrātu daudzums ir vismaz 240 un viens gabaliņš būtu 20 g = 2MV, tad ir vērts pacensties, lai radītu, ko garšīgu un veselīgu! 

Komentāri

  1. Nedaudz papildinot esošo recepti - filadelfijas siera vieta var izmantot Baltais krēmsieru - arī ļoti labi garšo :) un pamatnē var nelikt Sukrini cukuru, jo sīrups piedot pietiekamu saldumu. Ja gribās saldāku - var arī likt :) Pildījumam liku arī parasto cukura aizvietotāju nevis pūdercukuru - un arī ciss forši. Baudām un mēģinām radīt sev piemērotāko recepti :)

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

Ar ko atšķiras Libre1 un Libre2 (FreeStyle Libre glikozes monitoringa sistēma)

Ierīce nepārtrauktai glikozes noteikšanai asinīs - Freestyle Libre System

FREESTYLE LIBRE