Siera kūka cukuriņam

Ēdiena izvēlei katrs pievērš īpašu uzmanību, jo katram ir bērnības atmiņas ar savu garšu kādam noteiktam ēdienam un vispār ikviens vēlas baudīt un ēst gardu maltīti.
Arī es esmu viena no tām, kurai patīk labi un GARŠĪGI paēst. Kopš dzīvi papildināja bērni un to košās un saldās garšu kārpiņas, esmu mēģinājusi savas prasmes arī kūku pagatavošanā. Pati neesmu kārumniece, šad tad patīk apēst kādu šokolādi, bet priekšroka tiek dota "sāļajiem" ēdieniem.
Diabēts ienāca mūsu ģimenē martā, jūnijā dēlam bija dzimšanas diena un katru gadu es sarūpējusi viņa mīļāko torti, taču šogad, ņemot vērā jauno dzīvesveidu, es izvēlējos viņu nekārdināt ar saldo torti, ko noteikti drīkstētu apēst tikai mazu gabaliņu. Šobrīd saprotu, ka lēmums nebija pareizs, bija citas kūkas, taču labāk mazs gabals no tā, ko tiešām mīli, nevis...
Laikam tas bija grūtāk man pašai, varbūt šobrīd tā ir atruna, katrā gadījumā būs vēl daudz un dažādi lēmumi, kuros kļūdīšos, bet tieši tāpēc es uzsāku interesēties kā lai uztaisa kūkas, ko bērns varētu ēst ar mazāku ogļhidrātu daudzumu un viena no tādām tapa, pateicoties citu cukuriņu ierašanās pie mums ciemos.
Tad nu tā, viens no maniem atklājumiem, kas iespējams citiem jau sen zināms fakts, ir mandeļu milti. To ogļhidrātu daudzums ir par 10x zemāks nekā kviešu, kas var ievērojami samazināt ikvienas kūkas ogļhidrātu daudzumu.
Atradu recepti un aiziet eksperimentēt.
Izvēle krita uz siera kūku, jo ciemiņiem tā varētu garšot un vienkāršas sastāvdaļas likās piemērotas pirmajam eksperimentam.
Tomēr es pielāgojas un izmainīju dažas sastāvdaļas, mascarpone sieru aizstāju ar Baltā krēmsieru, jo tas ir ievērojami lētāks un esmu citām siera kūkām izmantojusi...
Miltus aizstāju ar mandeļu miltiem.
Attiecigi:
Olas - 0 ogh.
Krēmsiers - 3x(180g=5,3ogh)
Sviests = 0 ogh.
Citrons = 0 ogh.
Cukurs = 30 ogh mīklā un 7g ogh. Siera masā.
Mandeļu milti = 7 ogh.
Skābais krēj. = 4 ogh.
Medus = 12 ogh.
Mellenes = 300g, 18 ogh.
Attiecīgi uz visu kūku man bija 94 ogh. Kūku sadalīju apt. 12gab, attiecīgi viens gabaliņš nedaudz virs 7 ogh., attiecīgi 0,5mv. Tas jau likās labs skaitlis, bet nākamajā dienā es iegādājos cukura aizvietotāju - Sukrini.
Ņemot vērā Stēvijas īpatnējo garšu, es meklēju ar ko vēl varētu aizvietot un atradu Sukrinui. Tomēr pirms lieku kūkā, gribēju to nogaršot un tiešām kā produkta izplatītāja mājas lapā rakstīts, tas tiešām ļoti līdzīgs parastajam cukuram. Tas liekas smalkāks un izšķīst momentāli mutē, bet garša laba un nekādas pēc garšas. Attiecīgi, ja būtu pievienojusi šo cukura vietā, tad kūkas ogļhidrātu daudzums būtu tikai 63. Un viena gabaliņš būtu 5, tas liekas fantastiski.
Ciemiņi un mans cukuriņš atdzina, ka kūka sanākusi garšīga. Man personīgi likās par saldu, bet es nebūdama kārumniece neko citu arī nevarēju pateikt. Attiecīgi mūsdienās ir daudz jo daudz visādu labumu, kas var atvieglot dažādu pasākumu un ikdienas brīžus.
Turpināšu savu eksperimentu un ziņošu arī Jūs.
Labprāt saņemtu arī no citiem dažādas receptes ar zemu ogļhidrātu saturu dažādu ēdienu pagatavošanai.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Ar ko atšķiras Libre1 un Libre2 (FreeStyle Libre glikozes monitoringa sistēma)

Ierīce nepārtrauktai glikozes noteikšanai asinīs - Freestyle Libre System

Kas ir pH līmenis?